تنیسور اسپانیایی تا به امروز 115 بازی در رولان گاروس انجام داده و رکورد عجیب و فوق‌العاده 112 پیروزی را از خودش به جا گذاشته است. او در خاک رس فقط دو بار به جوکوویچ صرب و یک بار هم به روبین سودرلینگ سوئدی بازی را باخته است .در این بین داستان باخت اولش شاید شنیدنی باشد.
کد خبر: ۱۳۶۹۱۰۱
تعداد بازدید : 68

او در حالی که از سال 2005 تا 2009 در 30 بازی متوالی در رولان گاروس شکست نخورده بود، در دور چهارم رقابتهای فصل 2009 در عین شگفتی مغلوب سودرلینگی شد که آن زمان نفر 23 تنیس دنیا بود هرگز از دور چهارم هیچ گرنداسلمی بالا نیامده بود.

متس ویلاندر که خود از قهرمانان سه دوره اوپن فرانسه است، آن زمان در مصاحبه ای عنوان کرد: طبیعی بود که روند شکست ناپذیری نادال یک جا پایان پذیرد اما کسی فکر نمی کرد این اتفاق اینجا رخ دهد!
با این حال نادال با 30 برد متوالی در یک گرنداسلم، هنوز هم بین تمام تنیسورهای مرد و زن رکورددار است اما نکته جالب دیگر درباره همان رقابت های فصل 2009 رولان گاروس این است که سودرلینگ سوئدی پس از شکست نادال، تا فینال پیش آمد و آنجا با نتیجه 3 بر صفر مغلوب راجر فدرر شد تا این سوئیسی برای اولین و آخرین بار در رولان گاروس قهرمان شود.

امروز سالگرد همان فینال و همان قهرمانی تاریخی برای راجر فدرر سوئیسی است.

جالب آنکه سه سال بعد نادال و سودرلینگ در فینال رولان گاروس 2010 یکدیگر را ملاقات کردند که آنجا نادال در یک جدال انتقامی 3 بر صفر پیروز شد و کسب چهارمین گرنداسلم خود را چشن گرفت.

با این حال بعد از گذشت بیش از یک دهه هنوز هم دنیای تنیس سودرلینگ را به خاطر پیروزی بر نادال در سال 2009 می شناسند تا حضور در فینال رولان گاروس 2010.

گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها